Κείμενο Θέσεων Επιτροπών

ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

4 Ιουλίου 2024
1
Ημ. Έναρξης: 01/07/2024
Ημ. Λήξης: 31/12/2024

Η Επιτροπή Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της ΚΕΔΕ στοχεύει, μέσω των εργασιών της, να προβάλλει τον δυνητικό ρόλο των υποδομών και των μεταφορών στην οικονομική μεγέθυνση και τη βιώσιμη ανάπτυξη, στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης και στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής της χώρας. Για τον λόγο αυτό πυρήνας της στρατηγικής στόχευσης της Επιτροπής είναι:

  1. Επεξεργασία με κατάθεση προτάσεων και σχολίων επί νομοσχεδίων και ΚΥΑ, που αφορούν στην υλοποίηση δημοσίων έργων με στόχο τις σύγχρονες υποδομές και τις ασφαλείς μεταφορές.
  1. Γνωμοδοτήσεις προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με στόχο:
    • την ενίσχυση του ελέγχου, της συντήρησης αλλά και αποκατάστασης των υφιστάμενων έργων υποδομής
    • Διαχείριση του κυκλοφοριακού, ιδίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μέσω της προώθησης της ηλεκτροκίνησης, της χρήσης ποδηλάτου, της ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων, με τις  ατάλληλες υποδομές που είναι απαραίτητες για να υποστηριχθούν τα παραπάνω και με γνώμονα την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των μεταφορών.
    • άμεση αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές των πληγεισών περιοχών
Σχόλια/Ερωτήματα (1)
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε

Είμαι κάτοικος της πολύπαθης Θεσσαλονίκης , όταν η από σχεδόν έτους έναρξη δημιουργίας υπερυψωμένης λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας βύθισε την πόλη στο κυκλοφοριακό χάος. Γιατί όταν δεν υπάρχουν μελέτες για το περιβαλλοντικό κόστος και την επιβάρυνση της δημόσια μετακίνησης, και στην τελικήτης δημόσιας υγείας , εφόσον δηλαδή δεν υπάρχει καλή πρόβλεψη για την ζωή του πολίτη δεν πρέπει να ξεκινά κανένα έργο, όποιο κι αν είναιτο κόστος των συμφωνιών και των προγραμμάτων ΕΣΠΑ.  1) Συμφωνώ με την εισήγηση του κ Κοκοσαλη καταρχάς να δοθεί προτεραιότητα στην ενίσχυση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, γιατί η μετακίνηση με σιδηρόδρομο είναι η πιο γρήγορη και ασφαλής, η λιγότερο ρυπογόνα και με χαμηλό κόστος που υπάρχει. Στην Ελλάδα η λειτουργία τωντρένων  έχει υποβαθμιστεί στο λιγότερο από το ήμισυ των δυνατοτήτων των υφιστάμενων γραμμών, ενώ στην Ευρώπη καλύπτει πάνω από το 70% της μεταφοράς ανθρώπων και προιόντων.Τα μέσα σταθερής τροχιάς πρέπει να εγκατασταθούν και ενδοαστικά στις μεγάλες πόλεις, μόνο έτσι θα ρυθμιστεί το κυκλοφοριακό ζήτημα που απασχολεί όλο τον εργαζόμενο πληθυσμό της χώρας. 2)Πρέπει να καταγραφούν οι ανάγκες και να γίνουν συντήρηση και διορθώσειςστο οδικού δίκτυο κάθε δήμου και οι όποιες αλλαγές και  ρυθμίσεις  στην κυκλοφορία αυτές επιφέρουν  να είναι βατές στον κάτοικο και να μην εμποδίζουν την κυκλοφορία , αναφέρομαι πάλι στη Θεσσαλονίκη όπου οι πολύχρονες εργασίεςκατασκευής του μετρό έχουν επιβαρύνει κατά πολύ την μετακίνηση και πεζών και οχημάτων. 3)Τα έργα μέσα στο αστικό ιστό οφείλουν να είναι περιορισμένου χρονικού πλαισίου και οι βλάβες να αποκαθίστανται εγκαίρως. Προτείνω γι`αυτόνα μη αδειοδοτείται κανένα νέο έργο υποδομής αν δεν έχουν περατωθεί τα προηγούμενα, δηλ 1τρύπα 20μέτρων σε ένα δρόμο/πεζοδρόμιο πρέπει να αποκατασταθεί πριν να ξεκινήσει άλλη απέναντι. Δεν πρέπει υπάρχει ανοικτό έργο βλάβης υποδομών/ οδοποιίας/ διαμόρφωσης δημόσιου χώρου  σε εύλογη απόσταση, τουλάχιστον 1χλμ περιμετρικά, όταν αδειοδοτείται άλλο έργο δημόσιο ή ιδιωτικό πχ ανέγερσης οικοδομής. Και επειδή οιυποδομές ρεύματος, νερού, αποχέτευσης και αντιπλημμυρικων δεν έχουν τύχει επαρκούς συντήρησης , οπότε και σημειώνονται συχνές βλάβες, οι αδειοδοτήσεις των έργων στους δρόμους της πόλης πρέπει να έχουν στενά και σαφή χρονικά όρια και έλεγχο για να τηρούνται αυτά.